Underbara vårvinter.

Jag skulle kunna gå hurlångtsomhelst känns det som. Den underbara vårvintern är äntligen här och allt jag vill är att vara utomhus. Vi tog en långpromenad idag, jag och junior. Han sov gott i vagnen medans jag tog till vara på så mycket vårvinter jag bara kunde.
Efter nyvägen träffade vi en kvinna med spark och hennes hundar så vi promenerade tillsammans ett tag, hon redde ut släktskap och berättade om sina hundar.
Jag älskar livet i byn. Lugnet, öppenheten och ärligheten. Bybor man träffar på berömmer oss för att vi har gjort så fint, det dom kunnat se utifrån. De är glada över att det kommer yngre folk till byn och hoppas att vi kommer stanna här resten av våra liv. Det har inte jag tänkt. Vi bor här till pensionen, då ska vi tydligen bli särbos, jag och sambon. Han vill flytta till stugan i Tornedalen och jag till en lägenhet på Italienska kusten. Än är det några år kvar, en sisådär 39 stycken. Men alla dom åren har vi tänkt oss just detta hus i just denna by. Här är vi hemma.


Slalomskidor, strålande sol och långa härliga backar. Det drömmer jag om just nu.
Annars har jag allt jag behöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0