Sick and tired&babycat.

Nu ska ni få höra.

Blev matte i tisdags till en liten ragdollbebis, Mimmie heter hon. Hade jag döpt hon själv hade hon nog fått namn efter nån jänkar-modell eller asa-namn. Men uppfödaren valde Mimmie så Mimmie it is. Hon är världens sötaste lilla gumma! Och hon har hunnit med mycket ska ni veta. Badat i toastolen, klättrat i duschdraperiet, vässt klorna i husses armhåle-hår, slagits med katten som bor i spegeln i hallen och är fruktansvärt lik hon själv, lekt kurragömma i tvättmaskinen och sovit mångamånga timmar. Mitt lilla lurviga lilltroll. Så fin!

Sen blev jag sjuk. Dundersjuk! Kunde knappt prata, ont i halsen, snor i hela skallen och världens hosta. Så frökenfräken var tack vackert hemma i sängen och lät någon annan bli rik på mina tur-förluster. I söndags mådde jag bättre, jooooo nog kan väl fröken jobba idag nog. Så jag ringde in mig piggelin, hade extra-jour idag vilket innebär att jag bara har påtat på här hemma och väntat på att telefonen ska ringa. Men den har varit tyst så idag har jag varit kreativ ska ni veta. Tills 2230 ungefär. Gick och la mig vid 21, sov en timme men sen var det kört. Vaknade och mådde illa som en gorilla, febertermometern visar +38,5. Så det blev sjukanmälan åter igen. L-E-S-S.

Har dessutom tappat mobilen i toastolen, som lyckligtvis bara var vattenfylld, men ändå. Den är död! Jättedöd. Himla tur att jag hade den försäkrad så det kommer en ny i veckan.

Ja hujedamig, det är roligt nästan jämt. Nu ska jag ta en alvedon och sova bort dessa elaka bassilusker. Och det är då banne mig inte svininfluensan. För vi skator får bara fågelinfluensan, sådeså.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Gulligt med kissebebis :-) hon låter väldigt äventyrlig av sig :-D Hoppas du kryar på dig! Kram

2009-10-20 @ 09:06:33
URL: http://ingela1975.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0