Lgh-visning och Al Capone.

Följde med Ia idag på lgh-visning här i stan, en 2a för 695,000 i centrum. Kakelugn (oanvändbar dock...), högt i tak, djupa fönster och riktiga trägolv. Mikro-liten toalett som det gäller att man håller vikten för att ta sig in&ur, varken balkong eller fransk fejk-balkong och renoveringsbehov med sjukt repiga golv. Min rekommendation, sök vidare gumman. You´ll find better. Och billigare!

Var ut en sväng till Arcus med, Sveriges största fyndmarknad där i helgen, men fyyyy katchen vilken lång kö! Först svårt att parkera bilen sen svårt lång kö in. 40kr i entré, jag är lite allergisk mot sånt. Betala in sig för att få gå in och handla! Fy bubblish. Vi vände när vi såg längden på kön. Näe fan, inte köar vi för att få betala för att få handla på loppis. No way. Kallt var det också.

En svängeling på stan, fika på Café Fröjd. Det var annorlunda där inne, mysigt och hemtrevligt! Inte så sterilt som det har tendens att vara på fik nu för tiden. Trevlig personal och gott fika! Muy bien.

Middag orkade varken jag eller gubben laga så vi åkte till Pastabacken, eller Pastarestaurangen som det kanske egentligen heter. Jag åt Al Capone, sååå god! Pasta med oxfilé, purjolök, vitlök, champinjoner och tomater. Köttet bara smälter i munnen. Mums! Tog en bild av "Allt om mat" för att visa, lätt värt ett besök dit! :D

Nu är det lugna puckar&mögelost som gäller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0