Tröööööött.

Det här vädret knäcker mig totalt. Grått och regn, fy fan.
November, när jag var liten var det snö och kallt i november. Inte regn&rusk! Det var nog bättre förr ändå.

Har inga nattskift den här veckan, men det betyder ju även att jag inte har nån sovmorgon. Uppe före tuppen, vareviga dag. På fredag får jag helg, då ska det sovas! Kanske en IKEA-tripp också. Bara en svängeling på eftermiddagen, behöver en bokhylla och julsaker.

Man behöver a-l-l-t-i-d mer julsaker. Och snart är det julpyntar-tajm, tjohoooo! Måste komma ihåg att tvinga upp guben på vinden och bära ner alla julsaker innan han smiter iväg på nåt jobb långtbortistan. Nog kan jag bära ner dom själv, men han bar upp dom så då får han bära ner dom. Fair.

Idag stod Haparanda på schemat. Jag hade en ynka vagn på kroken, tåget som gick upp innan hade bara loken. Sen ställdes kvällståget in också så jag fick åka pass hem, inte helt dumt. Jag klagar inte, var en lätt sväng.

Katten har fått någon form av kattifnatt. Plockar leca-kulor från blomkrukorna och gömmer dom i soffan och i gästrummet. Frustratioooooon. Sprayade hårspray i alla krukor, det funkade. En vecka. Sen var det leca-kulor-lek igen. God damnit.



Inte bara jag som är trött tydligen...

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jo nog var vintrarna bättre förr som det känns just nu! Gården och vägen är skridskobanor och snön är snart helt borta bläääää... Mysigt när man snart får julpynta, hoppas kung Bore låter vintern komma på riktigt snart så vi får en vit jul iaf!

2009-11-18 @ 09:42:58
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Hanna

hej kusin :)

visst e det härligt nu när det e julpyntnings tajm, :) har redan fått upp julgardinerna :) tänkte att jag ska prata med sambon och se om vi kanske kan ta å träffas nått efter jul :) vi kanske kan komma upp till er en sväng :) får se va han säger :)

kram kram

2009-11-19 @ 06:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0