Katten säger ojojojoj...

Jag packade Mimmie i bilen och åkte till mormor&morfar idag för att fira morfar på farsdag, I know, två dagar för tidigt men och?

Oj vad hon skrek, MJAAAAAUUU hela vägen hem till byn. Höjde jag volymen på radion så skrek hon ännu högre. Det där med att åka bil var inte riktigt kattens pyjamas för min lilla docka...

Väl framme fick hon träffa Sally, våran bondkatt som fick flytta in hos mormor&morfar när vi flyttade från byn då vi ansåg att hon inte skulle ha gjort sig så bra i ett bostadsområde i stan. Ni skulle ha hört Mimmie när hon fick syn på Sally! Jag visste inte ens att katter kan göra såna ljud. Ett dovt ojojojojojojojojoj hördes från hennes transportbur där hon kurat ihop sig längst in i ett hörn. Stackars lilla dockan och stackars stora dockan.

Men ett sånt ljud! Helt galet. Ojojojoj.. Men roligt var det! Kanske inte för lilla katten men för oss andra. ;)

Skulle ju då ha en tredagars-ledighet nu men jag tog på mig att jobba imorrn. Ett dagsskift, en så kallad "pizzatur" står på schemat. Men det blir nog ingen pizza för min del, har hittat Nyhléns Hugossons färdigmat på ICA och den är superb! Karre och potti-sallad med råkostsallad, den är favoriten just nu. Skadar ju inte att den är närproducerad heller. Köpte polsk rostbiff från Willys i veckan, men usch blä och fy. Näe, norrländskt ska´re va! Mumsfilibabba! :)


Kommentarer
Postat av: Ingela

Stackars lilla missen hihi, lät gulligt värre!

Erik var grym ikväll, precis som alltid!! :-)

2009-11-06 @ 23:00:25
URL: http://ingela1975.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0