Working girl.

Lördagkväll. Om två timmar börjar jag jobba igen, närmare bestämt 2118. Hemma igen imorgon 1716, om det går som det ska. Och det får jag ju hoppas! Blir ett tungt ekipage ikväll, men desto lättare imorgon.

Känns lite halvbittert att sitta arbetsklädd när mannen och lillebror drog på sig finskjortorna, raggarbootsen och fixade frillan för att sen hoppa in i POs jänk med varsin kall öl i handen. Och hela bagaget fullt med refill... Men så är livet, hårt och orättvist. Vad vore väl en kväll i en jänk i Pite motför en kväll ensam i ett lok? Ingenting.. eller kanske fullkomligt underbar? Nåväl, bäst att kränga på mig ryggsäcken och dra in min beskärda del av brödfödan. Men sånahär fina raggarkvällar hade jag mycket hellre poppat Jerka och spanat kromglänsade gamla fina bilar än att jobba.
Det är då ett som är säkert.


Ledig nästa helg, men då är det ju såklart ingen crujs nånstans. Typiskt...

Tänk så skönt om jag skulle lyckas bli fri den här förbajade hostan och allt äckligt slem nångång. Så jag skulle kunna fortsätta där jag slutade för två veckor sen med träningen? Tänkte satsa mer på kondition och mindre på styrka i sommar. Förra sommaren var det ju uteslutande styrka... Förbaskade pollen kombinerat med förkylning som ska ställa till det för mig. Verkar inte bli någon bikinisommar för min del i år. God damnit.

Nåväl, bäst att göra mackor och packa ryggan för att bege sig söderöver.
Adios.




Nästa gång. Då ska jag med sådeså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0