Överskottsenergi som tusingen!

Idag har jag haft världens mesta överskottsenergi, äntligen börjar min kropp vakna ur vinterdvalan! Började dagen med en energiboost i form av en kopp kaffe och sen var det kört. Energin bara pumpade! Morgonpromenad med Tyke och sen ett tungt pass på gymmet. Det känns i hela kroppen att jag legat i dvala sista tiden för jag kan inte alls ta lika tungt nu som jag gjorde i höstas. Det suger. Men jag har mig själv att skylla. Det är jag som har varit lat.

Efter hemkomsten från gymmet kände jag att jag hade lite mer att ge så jag tog med mig Tyke på en halvmils springtur. Jisses vad skönt det var! Men Tyke var lite sliten, efter en natt med orolig mage var han inte alls lika pigg som jag så det slutade med att jag i stort sett fick släpa hem honom. Stackars hund...plågad av mitt pumpande endorfin. Men han kommer att vara i sjukt bra form till älgjakten! Återstår att se nu bara om jag tar mig upp ur sängen i morgon eller om jag kommer ligga helt ledbruten och kvida i träningsvärk hela dagen...

Mannen blev uppsagd idag, med f-y-r-a månaders uppsägningstid. Tycker lågkonjukturen kan ta slut nu. Börjar bli lite drygt. Sålänge jag har jobb funkar det ju, men om det skulle sjunka mer i min bransch är det inte så mycket mer att göra. Är sist in och yngst av oss tio sista så jag ryker ju först... Vad skulle bankkrisen vara bra för? Nu när vi äntligen har hittat våran villa på Drömvägen... Ska bli spännande att se vad juristen har att säga.

Fick celebert besök ute i byn ikväll, alltid kul med besök! Har varit lite torrt på den fronten sen vi flyttade ut till byn. För långt? Dålig ursäkt... Svängde ihop en marmorerad chokladbrownie med hallon besöket till ära, sjuuuukt god!

En vacker vårkväll utanför mitt fönster, blir nog att göra av med lite mer överskottsenergi i form av en promenad runt byn på ett tag... Tjoflöjt!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Staaaackars Tyke som plågas av sin matte!!! ;-) Hoppas du tog dig upp ur sängen dan efter! :-)

2009-05-06 @ 17:41:53
URL: http://ingela1975.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0