En grå helg.

Regn, sorg och ved.
Så sammanfattas helgen som nu passerat.

En vedmaskin har fyllt våra dagar, många kubik ved har producerats.
Fy så tråkigt det är, kapa klyva kapa klyva. Tur att vi hade en vedmaskin iallafall som var himla jättebra, när den väl fungerade som den skulle vill säga.

Det har varit en konstig vecka. Förluster och nedkomster.
Marcus&Linda fick världens sötaste Elias, och svärmor&Larsson blev med varsina söta valpar.
Om bara inte allt skulle överskuggas av förlusten.

Det gäller för mig att fylla mina dagar med aktiviteter, annars börjar jag bara fundera och grubbla.
När projekt ved avslutades för helgen cyklade vi ner mammas cykel till henne och sen sprang jag tillbaka. Det känns bra att springa, jag rensar skallen så bra då. Men nu är det svårrensat.

Mormors palt till middag, det är grejer det. Med riktigt smör och hemkokt lingonsylt. Mannen och kusinen fick dessutom blodpalt, men hujja det fick vara för min del. Blodpudding i klumpform, kan det bli värre?

Dags att hoppa i duschen, se till att inte halka på tvålen och sen krypa till kojs.
Godernattsens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0