TureTykoMariana så skola sommaren dana...

Himla tur att jag har semester i juli när Tyko bjöd på så fint väder igår. Bondepraktikan håller alltid vad den lovar...
Ska bli spännande att se vad semestern har att erbjuda. Första gången jag får betald semester, f-y-r-a veckor lång!
En bilsemester söderöver är lite löst planerad iallafall. En sväng förbi pappsen vore kul. Och när vi ändå är i krokarna (ja, allt är ju så nära bara man är söder om Gävle...) så blir det nog kanske en tripp till mannens moster också. Vore kul att få visa lite av Sverige. Jag har ju växt upp i en bilsemesterälskande familj medan mannen kommer från en stugsemesterälskande familj. Men vi ser ju vad som händer och fötter. Kanske är det så att när juli äntligen kommer så står vi med flyttkartonger upp till öronen. Man vet aldrig...

Min egna första tur är avklarad. Fjärren ställde till det lite för mig på nervägen men jag löste allting helt själv. Duktig tjej!
Var lite speciellt att inte ha någon brevid sig att dubbelkolla med. Det gäller att kunna lita på sig själv och sina egna kunskaper. Men vi har ju varit med i matchen så länge nu så vi vet ju vad det handlar om. Och skulle det vara någonting så finns det ju alltid folk att ringa och rådfråga. Så efter första turen avklarad ser jag fram emot helgens tur. Fick välja mellan ledighet och arbete, klart jag väljer att jobba! Vill ju bli riktigt varm i kläderna snabbt!

Valborgsmässoafton idag. Har rensat lådor i bagarstugan, hujja vad man samlar på sig mycket skräp...
Nu ska vi grilla flintastek och svulla den med potatissallad. Sååå gott! Den här sommaren ska bli en riktig grillsommar.

Senare ikväll blir det att grilla majbrasa och sota korv.
Heipa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0