En dag i solen.

Sommarvärme i april. Ja, man tackar. Inte helt dumt, särskilt inte när man är ledig. Suttit ute i mammas gamla solstol och myst i värmen. Så skönt! Och yes, äntligen röd igen! Inte riktigt sådär djupt kräftröd som jag brukar bli, men ändå...

Sally har solat med mig och kors i taket, hon låg i mitt knä i fem minuter. Hela f-e-m minuter! Det är nog nytt knä-liggar-rekord för den katt(astrof)en.

Middag på altanen, fina fisken. Gud så skönt med lite värme igen. Äntligen behöver vi inte elda som tok för att hålla 17grader inomhus, elementen och solen klarar det helt själv! Men filtarna i soffan är fortfarande välanvända. Mannen har gått och dragit på sig en förkylning, inte inomhus väl? Så vi sover med två täcken ovanpå varandra så han har nån chans att bli frisk snart. Ska bli skönt med fjärrvärme...

Fick till vattnet lite bättre idag med, det blir gulbrunt och prickigt emellanåt, inte sådär jättefräscht och gott som vatten ska va.. Bytte filter på pumpen helt själv, brukar hävda i sten att det är mannens uppgift men idag fick jag snällt krypa till korset, eller ja.. till filtret och byta det. Men herreminje vad less jag var. Förbannade övertryck. Den satt ju som berget! Men till slut fick jag mig ett glas kallt gott rent vatten och en dusch man inte luktar bajs av. Najs...

Susanne&lille Benjamin delade på en burk Bullens Pilsnerkorv med mig till lunch idag. Trevligt med lite lunch-sällskap! Barns fascination över telefoner är intressant, roligaste leksakerna idag har varit telefoner och åter telefoner. Han kommer nog att bli telefonförsäljare lille trollungen en vacker dag. Eller lampor, dom är också himla skoj...

Imorrn är det sista skiftet med instruktör. Så imorrnkväll är jag förhoppningsvis nyutexaminerad och skitnervös för min första egna tur. Men det kommer nog att gå alldelens lysande! Första svängen blir en halv-omständig sväng söderut med både taxi, buss och bilresor om vartannat. Spännande ska det bli iallafall!

Håll en tumme för mig imorrn och glöm inte, blinkar det rött står ni stilla. Don´t move.


Våran sol-katt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0