Äntligen examinerad!

"Kan korrekt och självständigt arbeta som förare och säkerhetssynare." Såå skönt, det väger fint i handen betyget.

Äntligen examinerad alltså. Skulle ha sista examinationsturen förra fredagen men en släng av magbacillusker tog över och jag fick tack vackert stanna hemmavid. Men idag fick jag då en ny chans. Buss till Haparanda och sen körning till Boden. Tre lok hade vi därifrån, kallas det multripel då? Ordentligt att dra med i Oja-backen, inte helt dumt...

Firade med, gissa vad? Yep, glass. Min stora svaghet.
Tofulines laktosfria chokladglass. Ska bli skönt att få allergiutredningen gjord på måndag så jag får veta vad jag egentligen är allergisk mot. Magen sparkade bakut efter hamburgarna vi grillade till middag men glassen gick bra, eller ja, halvbra. Fick lite ont i magen. Tänk om glass är det enda jag tål? Nåt galet är det ju, magen är som en spärrballong och ont ont ont... Så även om jag måste kräkas, gråta och svimma är det nog värt att tappas på endel blod.

Blev fotad på jobbet idag med. Först i Niemisel och sen även i Buddbyn. En hel-entusiastisk trainspotter som körde efter oss och hann ikapp oss då vi fick stå i Buddbyn och vänta på att ett sent persontåg skulle passera innan vi fick komma in på station i Boden. Det blev säkerligen en hel del fina bilder för mannen med kameran. Ska bli spännande att se om han lägger ut dom på ett järnvägsentusiastiskt forum, ska länka till bilderna isånafall. Inte varje dag man blir utsatt för paparazzis..

Imorgon är det fullt schema, som vanligt när jag är ledig. Inte ofta jag vaknar en fridag och inte ha en susning om vad dagen ska ge. Det är ett lite speciellt liv som lokförare. Jag jobbar oftast när alla andra är lediga och är ledig när alla andra jobbar. Så varannan helg då när jag är ledig blir det oftast rätt chokat i programmet. Mycket man vill göra!

Nu vill jag bara mysa ner mig i soffan med mannen under en filt och så ska det bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0